Allhelgona och gråväder

Nu är jag och Filip hemma i Umeå igen. Skönt att vara hemma även om det var roligt borta :-). Filip har somnat och jag och Pelle sitter just nu och ser Mission Impossible: Ghost Protocol samtidigt som jag redigerar bilder från Norrbottensresan... Här nedan är lite bilder från idag som är lördag och jag börjar baklänges, dvs med bilder från slutet av dagen:
 
När jag och Filip kommit hem så åt vi middag och sen åkte vi alla till Norra Kyrkogården på Sandbacka nära oss eftersom det var allhelgona.
 
Så mycket sorg samlat på ett och samma ställe och så viktigt att få minnas och tända ett ljus.
 
Dagens väder passade nog in lite på allhelgonastämningen; grått och väldigt dimmigt nästan hela vägen mellan Piteå och Umeå.
 
Det har ju sin charm det med.
 
Det här är en del av utsikten från mina föräldrars balkong i Piteå: vi har haft riktigt fint väder de tidigare dagarna men inte idag uppenbarligen :-)
 
Mor och far var gölliga.
 
Och Filip också i sina knallfärgade nya kläder och grön nos :-)
 
Vi hann förresten gå en liten stund på stan i Piteå idag också, och Filip provade de här fluffiga skorna :-) Själv köpte jag ett par betydligt mer praktiska så jag ska återkomma om dem så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0