Vernissage för medietreornas slututställning

En minnesvägg på utställningen med bilder från medietreornas tid på Midgårdsskolan.
 
 
I eftermiddag hölls vernissagen för medietreornas slutuställning Tree Years. De hade fått ihop det jättefint med skog och mystiktemat. Utställningen kändes öppen och lätt att gå runt i, innehållsrik och personlig. Träden och den dova ljussättningen gav fin stämning och fikat var kanoners :) Det tyckte sonen också som var tvungen att följa med mig på jobbet i slutet av dagen.
 
Utställningen håller på två dagar till, dvs till och med fredag 31/5, så missa den inte!
 
Baksidan med den mörka lokalen var förstås att det var rätt hopplöst få till bra bilder. Bered er på lite märkliga färger..:
 
 
När man kom in på i utställningen möttes man av mingel i en liten granskog med en back drop bestående av ett bildspel med fotografier på skogar...
 
...samt riktigt äkta go-fika.
 
Sen var det bara att mingla och titta runt. Jag måste gå en runda till imorrn eller fredag för jag hann inte med allt idag.
 
Sara Nilsson och Sanna Hedman var snälla och lät mig fotografera dem :) De har varit med att ordna utställningen och har gått "min" profil, dvs grafisk profil. Nu har de hela livet framför sig, tänk er bara! Undrar vad man skulle göra om man skulle ta studenten nu?
 
Det fina med slututställningar är att man även kan ha en chans att möta gamla elever. Här står Cicci och pratar med "mina" gamla grafelever Filip Allberg och Marlene Bergmark som gick ut Medieprogrammet för två år sedan. (Ps. Om nån läsare vet om Filip A har nån blogg får ni gärna tipsa så ska jag länka!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0