Draaacula!

Greve Dracula besökte oss på lördagskvällen, i slängkappa och allt.
 
Jag fick fotografera honom på balkongen där han gick runt, runt. Han sa att det var för att slängkappan skulle röra på sig i vinden.
 
Det var finast så, sa han.
 
Jag tycker kanske mest han såg ut som en liten sagoprins. Fast det sa jag ju inte förstås, kanske hade förstört stämningen :)
 
Han zuger blooood också.
 
Filip har alltså fortfarande greven som sin största inspirationskälla för tillfället. Som jag skrev tidigare så fick han se Hotel Transylvania för första gången för några dagar sen och har väl vid det här laget sett den en 6-7 gånger.  
 
Även i morse när jag lämnade honom på föris så var han klädd som Dracula. En förskolefröken hintade då lite försynt att alla barnen får klä ut sig på torsdag då det är en speciell vårfiradag. Kanske de föredrar att inte ha draculor (eller poliser/pippi långstrumpor/prinsessor/annat) hos sig varje dag. Jag måste fråga varför, jag tycker det verkar kreativt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0