Skolavslutning del 2 av 2

Efter klassamlingarna var det dags för själva avslutningsshowen i Valhalla, skolans black box.
 
Studenter som väntar på att få komma in för att sen få springa ut :)
 
Det var pirattema på avslutningsföreställningen. Rektor Fredrik Lindmark var piratkapten och fick alla att ro och sjunga row row row your boat.
 
Danselever i åk 2 uppträdde som en av de första akterna.
 
Sen blev det buktaleri. Väldigt bra! Hängde inte med i namnen men hon till höger var buktalaren och tjejen till vänster kom från publiken och ställde upp som buktalardocka.
 
Pirat-Cicci (Mammamedia) höll i pratet mellan akterna.
 
 
Danseleverna i åk 2 dansade till Thrift Shop för alla treor med en extra hälsning till danstreorna.
 
Jag filmade så titta gärna på videon här nedan:
 
 

På slutet överraskade danselever från åk 3 oss med en slutdans.

 
Sen var det dags att gå ut och se treorna springa ut. I pissande regn förstås, precis som förra året! Fy tusan. Jag tyckte synd om studenterna.
 
Jag stod dock i trygghet inomhus och fotograferade ;)
 
Så plötsligt sprang de ut!
 
Och sjöng studentsången. Här har jag lyckats fånga några ur "min" klass med zoomen, första raden längst fram från vänster: Petra Agdahl, Sandra Walter, Karin Jokimäki, Jenny Götheson, Maria Tjernqvist.
 
Sen var studenten tagen!
 
Nu är klockan snart ett på natten när jag skriver det här, jag undrar vad de gör nu? Undrar om de fortfarande festar? :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Å så fina alla är, hoppas nu de går en ljus framtid till mötes :)
Typiskt med regn, man blir irri men vad göra ? :)

Svar: Det är nog säkert många som känner sig nervösa inför framtiden men man hoppas de kan njuta av att vara färdiga med gymnasiet. Du det där regnet, vi var nästan på väg att stämma någon! Tråkigt tråkigt.
Anita Blomkvist Johansson

2013-06-13 @ 20:09:04
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0