Köra Ferrari

På lördag eftermiddag var det då äntligen dags för den där andra födelsedagspresenten jag gett till Pelle en veckan innan; att få köra Ferrari på Nöjeshallen.
 
Vi var lite tidiga så vi fick vänta på ett svensexa-gäng där en blivande brudgum i kodräkt skulle köra färdigt först. Filip var måttligt imponerad av Ferrarin, det var ju inte han som skulle få åka :)
 
Men den var råfin!
 
Inte direkt en familjebil; den hade en stor motor där baksätet brukar vara :)
 
Snart var det dags för Pelle att köra, men först skulle han få instruktioner. Ferrarin är t.ex. automatväxlad men har "paddlar" på varsin sida om ratten som man kan använda om man själv vill växla ned eller upp.
 
Sen var det dags att kliva in och köra iväg. 
 

 

Jag hann filma också, men filmen blev bara för knasig: Precis när Pelle och instruktören satt sig i bilen för att köra iväg så sprang nämligen Filip omkull och stukade foten och fick JÄTTEONT och grät stora tårar. Så medan jag filmade när Pelle körde iväg så hade jag Filip på höften och försökte trösta honom samtidigt.
Simultanförmåga? Jajjamensan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0