TV4 på hembesök hos oss

TV4 kom hem till oss på morgonen, inte för att jag ska vara med i nån slags realityshow á la "Svenska radhusfruar" eller ve och fasa "Lyxfällan", utan de hade fått nys om Motorcentralens planer på att få bygga ut sin tomt och verksamhet. Denna ombyggnad kommer att påverka oss som bor bredvid Motorcentralen å det grövsta, så därför ville TV4 komma och höra våra synpunkter.
 
Nu skulle jag på jobbet så ni som hade hoppats på att få se mig pinsam i tv bör veta att Pelle som sprungit på alla upprörda möten om denna ombyggnad fick ta hand om det hela. Jag ska se om jag kan hitta klippet från TV4-sändningarna så småningom och lägga ut här.
 
Här nedan är lite bilder på "före" och "efter", alltså hur vårt hus och Motorcentralen ligger i förhållande till varandra i nuläget, och på ett ungefär hur Motorcentralen vill att det ska se ut efter ombyggnationen. Allt för att de ska ha en stor jävla park med förfallna lastbilar mitt i stan. Idiotiskt!
 
OBSERVERA att jag inte tagit i utan förmodligen ritat utbyggnaden i underkant vad gäller storlek eftersom jag inte exakt kommer ihåg hur deras ritning såg ut:
 
Den röda pricken är där vi bor, det bleka röda fältet är Motorcentralens nuvarande omfattning. Träddungen har varit räddningen från att slippa se fula Motorcentralen.
 
Ungefär så här vill Motorcentralen bygga ut; en kil ska gå ut över grönområdet mellan oss och Motorcentralen och i kilens spets kommer vara en inmurad parkering som förmodligen kommer vara upplyst av stålkastare. 90 träd ska de kapa ner för detta. Grattis till er som får se mig sola topless när ni kommer på jobbet säger jag!
 
TV4 parkerar utanför vårt hus. Iiiii! Blev nervös fast jag inte skulle vara med. Och såg till att vara sminkad, haha!

Kommentarer
Postat av: Ewa-Lena

men så för**¤##, dom kan ställa sina skrot bilar utanför sina egna hem
vart skriver man på en protest lista

Svar: Men visst är det helt sjukt Ewa-Lena! Tyvärr är de nog ointresserade av nåra namn från andra än de som bor på området, men tack för empatin. Vi får väl se vad som händer, det känns ju som att Motorcentralen BORDE nekas.
Anita Blomkvist Johansson

2013-01-30 @ 16:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0