Papperspyssel - blomma av servett

Jag tänkte att om ni också vill pyssla er fina pionliknande blommor av papperservetter så vill jag bara tala om att det är jättelätt, bara aningen pilligt, och ni kan hitta manualen på pyssliga Nickis blogg i inlägget DIY - Napkin Flower.
 
Du behöver:
Vanliga 3-lagersservetter
En vanlig häftapparat
En sax
Relativt bra syn
 
Mina tips är följande:
- Använd 3-lagersservetter för att få blommorna riktigt mångbladiga och fina.
- När ni sen pillar fram blomformen - var noga med att få med varenda tunt servettlager.
- Vill ni ha en randig blomma, som den i bilden högst upp i detta inlägg, så ska ni använda en servett med tryck på.
- Om ni vill ha en enfärgad bomma så måste det vara en vanlig genomfärgad servett.
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Så himla fina :-) Måste kolla om vi har någon häftapparat och så var det det där med synen ;-) hihi

Grattis till bilen, såg jäkligt snygg ut :-P

Hoppas ni har det bra i stugan och att ni har "påskat loss" ordentligt :-)
Kramis!

Svar: Vad kul att du gillade dem! Har du hunnit göra nåra ännu då? :P Om man inte har häftapparat tänker jag att det nog skulle fungera att knyta med ett snöre i mitten istället.
Tack ska du ha för gratulationerna, den går som en piiiil ... not hehe, det är ju fortfarande en V70 ;)

Har haft det jättebra! Härligt du verkar haft det med vattenkladd här och var med Edvin hihi

Kram
Anita Blomkvist Johansson

2013-04-03 @ 08:06:50
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0