Missoni för Lindex

Jaha, vad tycker ni om det här samarbetet mellan Missoni och Lindex? Kanske tycker ni inte nåt alls om det för att ni har totalt missat det för att ni helt enkelt har viktigare saker att göra? Hur som helst upplever jag att jag blivit bombarderad med reklam om modesamarbetet med Missoni, så jag har inte kunnat undgå lägga märke till det, intresserad som jag är.
 
Märket grundades vilket fall i Italien 1953 av Ottavio och Rosita Missoni som då startade en liten affär med stickade kläder. Då var fokuset sportigt men märket har därefter utvecklats till att bli ett internationellt modehus.
 
För mig är Missoni ett klädmärke som först och främst får mig att tänka på stickiga alltför tajta tröjor i elektriskt sprakande 70-talssyntetiskt garn i vansinniga färgblandningar. Sånt där man bara haaatade som tonåring på 80-talet när jätteaxelvaddar, pastellfärger, oversize och fluff var the grej.
 
Men Missoni är alltså fashion nuförtiden och lätthjärntvättad som jag är känner jag direkt att jag hittar godbitar som jag har nytta av att fylla garderoben med.
 
Här nedanför har jag plockat ut mina favoriter ur designsamarbetet. Vill ni se mer kan ni gå in på hemsidan där hela kollektionen för Lindex samarbete med Missoni visas.  
 

Klänningen och koftan till vänster och kimonon till höger är mina favoriter här.


Här är det koftan/jackan till vänster (och eventuellt byxorna) samt tröjklänningen till höger som jag har ett gott öga till.
 

Kjolen till vänster och klänningen till höger - jovars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0