Skolavslutning på Midgårdsskolan

Idag tisdag den 12 juni 2012 lämnade våra finfina medietreor oss för alltid. Sol och regn och glatt och sorgligt har blandats under dagen. Precis som det ska vara. Eller, förutom regnet då, det hade ju gärna kunnat få vara frånvarande.

Jag kanske uppdaterar det här inlägget med ett par korta filmer från avslutningen så småningom, men här är i alla fall en bunt bilder från dagen:



Jag och Ludvig började dagen med att fika med våra medietvåor. De längtar nog mest till nästa års skolavslutning som blir deras sista. Även om vi var coola i år så lär det bli sorgligt att skiljas från dem nästa år.


Karin blir piffad lite av Jenny innan tvåornas avslutning i Valhalla.


Sen var det dags att bege sig ut i minglet bland alla studenttreor.


Olivia, Evelina och Frida främst i bild. Jag fick en stor härlig chokladkaka av Olivia och Evelina (som nästan var LCHF), och en blomma och kramar av alla graf-treor jag kunde hitta, och jag kommer att tänka på dem alla varenda gång jag tar en bit av chokladen :´(




Studentfina Sofie, Tove och Klara som också gått i min graf-klass väntar på avslutningen i Valhalla. Alla i klassen hade fått olika utnämningar. Sofie hade fått Klassens Belle, Tove - Klassens Patriot, och Klara - Klassens Hej Klara! (Klara har en tvillingsyster som heter Esther och de blir ofta hälsade med fel namn). 



Dags för avslutningen i Valhalla, med mycket stämning och otroligt hög volym från publiken som varje år.


Bildtvåorna hade tagit oss till hobbitarna och Fylke i dekoren av Valhalla och läraren Elin Sjöström var värdinna.


Vi fick bland annat lyssna på sång...


...och se rektor Fredrik och rektor Håkan dela ut en mängd stipendier till elever på skolan.


Moa (i svartvitt närmast kameran) och Linnea som båda går i MP3 fick Midgårdsskolans stipendium som främst innebär att man varit en tillgång för sin klass och en god kamrat.


Moa, en av Medieprogrammets stipendiater, längst till höger. Linnea stod för långt bort så jag lyckades tyvärr inte fånga in henne med kameran.


Sen blev det dans av elever från Dansprogrammets årskurs 1.




Saruman kom och höll ett underhållande och rörande tal. Rektor Ellinor hade axlat manteln kan man ju säga i detta fall.


All personal gick sen, som varje år, upp på scen och sjöng Den blomstertid nu kommer för alla studenter. Det stockar sig i halsen när man står där framför alla glada tjoande och lite rörda elever.


Utanför fanns släkt och vänner, och gigantiska regnmoln, som väntade på studenterna.


Och ut sprang studenterna.


Sen öppnade sig himlen och det regnade en lång stund. Folk stod klistrade längs husväggarna i sina tunna sommarkläder.



MP3A:s vagn står och väntar på sina studenter. Jag avundades dem inte som skulle stå på en långtur på det flaket i regnet! Här ser man i alla fall nyttan av de stora skyltar med foton som studenterna brukar få av sina familjer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0