Vuxet

Det är ju lite märkligt men jag kände mig ovanligt vuxen när jag igår kväll/natt bakade och sen fyllde frysen med påse efter påse med saffransbullar.
 
Man kunde ju tycka att jag skulle känt mig mer vuxen vid många fler mer avgörande tillfällen i mitt liv, jag menar jag har ju både gift mig och fått barn, köpt lägenhet och stuga. Men nej, det här verkar vara en av de högsta vuxen-peakarna på mycket länge.

Kanske är det för att jag tycker det är så sjukt jobbigt med bröd som ska jäsa hit och dit så att jag därför inte bakat bullar på flera år, och å andra sidan att min mamma ALLTID har frysen full med bullar. 
 
Och inte för att jag vill skryta men de blev djävulskt goda också. Det tyckte Filip med :)

Det blev lussekatter, bullar med choklad och mandelmassa och bullar med enbart mandelmassa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0