Banana heels

I fredags var jag och hämtade hem ett par urfina svarta mockapumps med "banana heels" på posten. Ni har säkert sett skor med den höga böjda klacken, den har ju börjat dyka upp lite här och där nu. Men det var Miu Miu som var först, i höstkollektionen 2011 presenterade de den bananformade klacken på glittriga skor. Titta här bara, så vackert: bildgoogling på Miu Miu:s banana heels.
 
Jag tyckte de var jättesnygga då, både för att det var en rolig klackform men också för att det innebär en kraftigare klack vilket jag både tycker är snyggt och går att ta sig fram i.
 
Och man är ju inte dummare än att man fattar att kedjorna skulle kopiera skorna, eller i alla fall klackmodellen, så jag har hållit utkik. Och nu i höst har Ellos pumps med "banana heels", och med 40% i rabatterbjudande så slog jag till:
 
Tänker mig att jag ska ha dem till smala mörka jeans kanske, eller i festligare sammanhang till klänning/kjol förstås.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är helt galen! Det är underbart! Skulle man kunna få göra ett studiebesök i din skohylla? Ryms man?

Svar: Haha, neeej man ryms inte. :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-08-26 @ 23:13:46
URL: http://mammamedia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0