Midgårdsskolan och I20

Mitt i flödet av inlägg från resan till Gävle tänkte jag bara sticka in med denna reflektion: När jag är ute och reser tycker jag alltid det är så mycket finare på andra ställen än Umeå. Även nu när vi var till Gävle så tänkte jag att det var så mycket snyggare och stiligare kring deras skola än våran. 

Nu ikväll när jag for hem från jobbet där jag hållit på och fortbildat några av mina kollegor i Adobe Illustrator (läs gärna Ciccis inlägg om fortbildningen) så insåg jag hur hemmablind man kan bli. Vår moderna skola med ca 10 år på nacken ligger mitt i det före detta militära I20-området som präglas av stora ståtliga sten- och trähus. Det är ju faktiskt riktigt vackert. 

Imorgon tar jag sonen och åker upp till Piteå några dar till min mor och far. Där är det också fint. Men inte lika fint som i Umeå.


Midgårdsskolan


Före detta militärbyggnader som ramar in den stora kaserngården på I20-området. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0