På tapeten

För himla länge sen nu skrev jag detta inlägg om att mina elever ska designa tapetmönster. Det har dragit ut på tiden eftersom praktikperioder, lov och en projektvecka har kommit emellan. Men nu är de i full gång.

När jag skulle leta lite inspirationsmaterial till undervisningen så kom jag över dessa lite speciella tapetbilder. Det tog en stund innan jag fattade att det stod en kroppsmålad människa där, speciellt i denna första bild: 









Emma Hack heter den som står bakom det fantastiska kroppsmåleriet. Du kan se mer av hennes arbete här.

Här är "riktiga" tapeter att ha på väggen, även dessa med viss överraskningseffekt:









Rachel de Joode har gjort de konstnärliga tapeterna och du kan se mer av hennes arbeten här.

Kommentarer
Postat av: MammaMedia

Fyndig rubrik! Ja, det är bara jag grannen i arbetsrummet som kommenterar. Snygg blogg! Aktiv bloggare. Vi får väl blogga som fanken från konferensen. PS! Bilden på Filip som tittar fram genom snöborgen, är skitfin!

2011-03-17 @ 23:09:39
URL: http://mammamedia.blogg.se/
Postat av: Moa

Häftiga tapeter! Jag gillar speciellt bilden med den gula tapeten, den skulle jag vilja ha fast i en annan färg :)

2011-03-18 @ 10:02:54
URL: http://moasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0