Från Västerslätt till Haga

Jag lämnade bilen på Mobilkyla idag för att få den trasiga AC:n fixad, och var sen tvungen att gå från längst-bort-på-Västerslätt, som är ett stort industriområde, till hemmet på Haga.

Jag tog med mig kameran för att roa mig på vägen. Det förlängde promenaden med ungefär en och en halv timme, men det blev roligare. Också fick jag ju fiffigt nog material till ett blogginlägg!

Vi hade förresten ett möte på jobbet angående planeringen av en ny kurs till hösten där eleverna ska få jobba med bloggar. Fotoläraren och jag diskuterade hit och dit men kom väl fram till att det är lämpligt med 3-5 bilder i ett inlägg... meeen jag kör på nåra fler här för säkerhetsskull:


Vägen genom Västerslätts är väldigt lång och väldigt rak.















Haga.


Haga, Östra Kyrkogatan. Detta år är nog halva Umeå uppgrävt pga ombyggnationer och utbyggnationer av olika slag.




Min gata.


Hemma.


Blommor plockade av mig och son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0