Röda skor

Röda skor är något speciellt tycker jag. Jag har köpt två par i vinter, men jag har inte burit något av paren ännu. För det krävs lite mod och de rätta sammanhangen. Jag har lite svårt att inse att de rätta sammanhangen inte inträffar lika ofta nu när jag har ett litet barn och en familj att ta hand om. Lärarjobbet innehåller ju inte heller så många cocktailpartyn. Och vädret här uppe underlättar ju inte heller.

Så jag kan inte låta bli att fortsätta köpa fina skor i olika modeller. För helt plötsligt är det ju rätt sammanhang som t.ex. ett cocktailparty en dag och då har jag ju de rätta skorna att känna mig så där chic som till exempel kvinnorna i Mad Men. Eller så får jag väl helt enkelt öva på att vara lite modig och ha dem på mig på nån "fin-fredag" som vi brukar ha på jobbet.

Det är väl lite som en hobby kan man säga, det här med att shoppa mycket skor, kläder och accessoarer. Jag brukar skylla på min mamma; ända sedan jag var och shoppade med henne som tonåring och hittade nåt extra fint så sa hon nästan alltid "köp två!". Det var ju härligt att höra och en del i min uppfostran som liksom fastnat extra bra. Mina två bröder är likadana, man skulle kunna säga att de överdoserar fiskeutrustning och teknik.

De två röda skoparen är ganska lik varandra. Ett av paren kommer från La Redoute och kostar drygt 600 kr i fullpris medan de andra är från Coop Forum och kostar strax under 200 kr.

Kan ni gissa vilket par som kommer från La Redoute / Coop? 









När jag fotade skorna hade jag lite problem med att fota det ena paret, de ville liksom inte göra sig lika bra på bild som det andra, mer lättfotade, paret...  Den ordvitsen bjuder jag min kollega Cicci på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0