Hemma igen

Planen var att jag och lilla familjen skulle vara i stugan hela veckan. Pelle skulle pendla till jobbet med mc:n. Men det blev mer eller mindre plötslig hemresa idag; mina föräldrar hörde nämligen av sig häromdagen och vi planerade in att de skulle komma på besök från och med idag.

Så idag på morgonen klev jag och Filip upp och raskade på för att äta frukost, städa undan och packa ihop allt eftersom mor och far skulle dyka upp i Umeå vid lunchtid.

Strax efter att jag packat allt och slitit bort alla sängkläder för att ta hem och tvätta så ringer mamma och säger att de inte alls sitter på bussen, utan de blir kvar i Piteå på obestämd tid. Styvfar hade nämligen känt sig lite yrslig. Kanske de kommer senare i veckan.

Faaan... Det var ju ingen idé börja packa upp allt igen. Så vi städade klart och packade i bilen och nu sitter jag här på Haga i Umeå igen och väntar på att Filip ska vakna efter att han sovit middag.

Så nu vet jag inte om det hinns med nåt mer planterande i höst. Jag vet inte hur sent på sensommaren/hösten man kan hålla på med sånt.
Jag googlade i alla fall på "Luktpion" tidigare, eftersom det är såna jag planterat på stugan, och fick lära mig att den grupp av pioner jag tycker är vackrast heter "fylldblommiga" men den sort jag köpt förmodligen är "japanskblommiga". Nästa gång jag köper pioner får det alltså bli "fylldblommiga".

De här bilderna är från sidan om Luktpioner på Wikipedia:


Första pionen tillhör de enkelblommiga, den andra de japanskblommiga och den tredje de fylldblommiga.


Jag tittar avundsjukt på den här prunkande lummiga trädgården som tillhör en granne. Där på altanen står till och med min favoritvovve, en svart lab, som kronan på verket.

Kommentarer
Postat av: Moa

Wow, vilken trädgård! Verkligen något att inspireras av...



Jag gillar också bäst pionsorten längst till höger bland dina bilder och just den färgen också :)

2011-08-10 @ 19:34:08
URL: http://moasblogg.blogspot.com
Postat av: Anita

Inte nog med att den är fin på dagen, på natten lyser små diodlampor i en slinga som går efter plattorna som är lagda. - Suck - :)

2011-08-11 @ 01:24:53
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Helene

Vilken härlig trädgård. Du har ju iaf börjat nu med de fina pionerna! Lite i taget så...

2011-08-11 @ 10:20:29
URL: http://vargensplogg.blogg.se/
Postat av: Anita

Helene, ja man får ta en bit i taget. Men som grannens trädgård lär det ju aldrig bli.

2011-08-12 @ 12:03:11
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0