Utflykt till Lögdeå, Kafé Anno 1762 och Olofsfors bruk

Efter en väldigt lat förmiddag med en natt där jag fått 11 timmars sömn (5 timmar i tv-soffan och ytterligare 6 i sängen!) så tänkte jag att det var på tiden jag tog en utflykt nånstans.
 
Hade helst velat ta en lagom lång promenad i vacker miljö men jag kunde inte komma på någon lagom lång runda jag inte gått hundra gånger redan (runt Kont och runt Norrmjöle havsbad, och rundan runt Nydalasjön med sina 1,2 mil kändes för långt). Så då började jag söka utflyktsmål på Visit Umeå
Där hittade jag tips om ett loppis/café/butik som hette Little Bobbys i Lögdeå, bara en bit från Häggströms Modehus och några kilometer från Olofsfors bruk, så det kändes som en bra utflyktsrunda. 
 
Största behållningen med Little Bobbys visade sig vara den här lilla lurviga som låg i en stol utan för... alltså! 
 
Den somnade sött på den lila stund jag var inne i butiken. 
 
En till bild bara! <3
 
Här finns dessutom en film på valpen som jag lagt ut på Instagram: LÄNK.
  
Såg de här fina hängmattorna vid ett fint Galleri/Smedja (om jag förstod det rätt) men det såg stängt ut. 
 
Efter en kort sväng in på Häggströms Modehus så for jag vidare till Olofsfors bruk och det kafé som ligger i en gammal skolbyggnad där; Kafé Anno 1762. De gånger jag varit in där har varit i samband med den årliga julmarknaden på bruket och då brukar där vara packat med folk så det har inte ens varit lönt försöka få nån plats. Men idag var där lugnt och skönt (fast inte så tomt som det ser ut på bilden). 
 
Där fanns en mycket god och prisvärd brunchbuffé enligt mig. 
 
Där såldes en del fina saker också, speciellt vissa barngrejer tyckte jag var speciella och fina, som den här lampan. 
 
Också blev det ett stopp vid Olofsfors bruk. Tycker herrgården där är så fin, speciellt den här flygeln med de fina planteringarna. 
 
Lite lagom stora rabarber med en bladstorlek på cirka 1 meters bredd (det är ett litet kafébord).
 
Herrgården skymtar i bakgrunden. 
 
 
 
Jag gick till den lilla bron och fotograferade perfekta speglingar. 
 
 
Ja det blev ju en fin dag! Fast jag tog fler bilder på andra ställen men sparar det till bloggen någon annan dag.
Nu är det kväll och jag håller på och tvättar och kollar film i lugn och ro. Skönt! Hoppas ni också haft en fin söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0