Med mor och far till Swensbylijda

 
Föregående helg så var jag uppe i Piteå och hälsade på hos mina föräldrar. Huvudanledningen till att jag åkte upp var egentligen att jag var bjuden på bröllopet mellan min kusin Maria och hennes Nicklas på lördagen den 18:de juni. Och vilket bröllop det var! Så fint. Jag hoppas jag kan visa lite bilder sen när jag frågat brudparet om lov. 
 
Det jag tänkte visa lite bilder från nu är en utflykt jag gjorde med mina föräldrar ett par dagar efter bröllopet, på måndagen närmare bestämt. Vi åkte runt på lite olika ställen men huvudmålet var Swensbylijda, ett hembygdsområde i gammal stil som ligger i Svensbyn utanför Piteå. 
 
Det här blev min favorit på hembygdsområdet; ett jättefint gammeldags inrett cafè. 
 
Perfekt inredd cafévrå där till och med radiogrammofonen spelade tidsenlig musik, som om tiden stått stilla i hundra år. 
 
Klart vi skulle börja där med att fika! Min styvfar Eskil väntar tålmodigt på thè och smörgås. 
 
Och mamma visar upp en snygg kudde så avslappnat hon kan. 
 
:-D
 
Det fanns ett större rum på caféet också, det såg ut så här. 
 
Med pelargoner i fönstret och svenska flaggan på borden. 
 
På en vägg fanns några bilder på brudpar från förr i tiden. Gerda och Viktor Larsson var vackra som filmstjärnor. Jag tycker att han ser ut som den här brittiske skådepelaren!
 
Vi gick ut och tittade runt på området också så gott det gick med fadern i rullstol. 
 
De har byggt upp ett gårdsläge som det såg ut för länge sen med ditflyttade gamla byggnader. Det här var bostadshuset. 
 
Jag tittade in och runt som hastigast. 
 
Inne i en redskapsbod.
 
En liten forsande å rann förbi. 
 
Det började duggregna strax efter jag fotograferat de här blommorna så snart var vi inne i bilen och på väg igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0