Bilsemester 2016 del 10: Örebro

 
Ber om ursäkt på förhand för trist inlägg, men vi har kommit till övernattningen i Örebro som just bara var en övernattning. Det enda "roliga" med den var att jag hade bokat Elitehotellet som ligger rakt över från Örebro slott som är en mäktig historia. Och jo en sak till - när jag stod och checkade in i receptionen och frågade vad det var för festtält vid slottet berättade hon att Jerry Williams skulle spela där lite senare. Och HELT PLÖTSLIGT står självaste Jerry precis bredvid mig där i receptionen. Ryckte fram min mobil för jag tänkte att nu jävlar ska jag ha en bild! Men sen fegade jag ur när det kom en gubbkompis och började stå och snacka med honom. 
 
Tyvärr fick vi ( ett fräscht men ) trist rum i ett hus bredvid "vanliga" hotellet. Det hade bara vindsfönster högt uppe på väggen så man kunde inte titta ut. Men man får det man får när man bokar i sista minuten under högsäsong. Tidigare en gång för länge sedan när jag bodde där så hade jag ett jätterum med utsikt över slottet!
 
Jag fick åtminstone frukost med utsikt över slottet. 
 
Innan vi skulle lämna hotellet dagen efter så gick vi i alla fall för att titta lite på slottet. Filip går till attack för han tycker det är trist vänta på mig ibland när jag vill ta bilder!
 
Bredvid "vår" hotelldel fanns den här fina innergården till ett hus som var nån flott kontorsbyggnad. Filip tyckte vi kunde tagit in på det hotellet istället men jag fick liksom förklara läget.
 
 
 
Nästa inlägg blir det sista från vår bilsemester, och då har vi kommit till Hotell Knaust - en storfavorit i repris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0