Slutet på jullovsmyset

 
Nu är det slut på jullovsmyset, i morgon är det dags att gå till jobbet och börja blicka framåt våren. Inte så pjåkigt det och det går ju så fort med alla lov som splittrar vårterminen.
 
Det har blivit mindre skolarbete under lovet än jag tänkt men mer hemmapyssel. Bland annat så har en sån där påse med saker som länge behövt sys och lagas blivit fixade, och jag har varit med en massa grejer till Myrorna som jag egentligen tänkt sälja men kom på att det enklaste vore att  bara ge bort dem. Sen har jag sorterat i skåpar och fixat lite med attiraljer till bilen och sånt där som man tänkt på länge. 

Idag har vi segat oss. Drog oss länge och åt frukost sent. Filip har spelat mycket på en favoritapp, sen har han fått ett bad, jag såg filmen Capote (med Philip Seymour Hoffman i huvudrollen) medan jag sprang massa vändor till tvättstugan fram och tlilbaka. 
 
Nån timme efter att denna bild togs såg det ut som att det exploderat eftersom jag lagt ut mängder med högar med vikta och ovikta nytvättade kläder överallt. 
 
Julpyntet har börjat försvinna ner i lådor så smått men än står glittergranen kvar i köket. 

 
Nu ska jag ta tag i de sista tvätthögarna och kolla om dokumentären om Leif GW Persson kan vara nåt. 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Mysigt! Hoppas ni fått en bra start efter lovet

Svar: Tack detsamma! Och önskar dig en fin helg :-) /Anita
Anita Blomkvist Johansson

2016-01-08 @ 11:43:35
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0