Efter födelsedagen

Nu är det en och en halv vecka sedan jag fyllde år och sedan senaste blogginlägget. Jag kan konstatera att jag hittat en ny favoritblomma i den bukett jag fick av min son och hans far; det är nån slags vit klocka som sett som ny ut i över en vecka, och jag älskar uthålliga snittblommor. Först idag, tio dagar efter födelsedagen, ser jag att några av blommorna börjar se lite skrynkliga och vissna ut. 
 
Så nu blir det blommor i bloggen igen :-)...så här ser blommorna ut, fast det är några dagar sedan jag tog bilderna. Kan bara inte komma på vad de heter! Någon som vet?:
 
Det var Filip som hade beställt utseendet på buketten. Han hade velat se min och Pelles gamla bröllopsfilm och sen sagt till Pelle att köpa en bukett som såg ut som brudbuketten jag hade.  Så gulligt och liksom lite rörande samtidigt. Brudbuketten bestod av porslinslika vita rosor, ni kan se dem i det här gamla inlägget: Shoppa i USA.
 
Förra torsdagen vabbade jag också. Filip blev förkyld och sen smittade han mig så jag blev ordentligt förkyld med ett huvud som känts om en sprängballong. Ingen toppenvecka direkt ur måendesynpunkt då det hela kombinerades med min värk i arm och bröstkorg. 
 
Efter att Filip blev hämtad av sin pappa i eftermiddag har jag lagat god mat och sett film, vilket jag planerar att fortsätta med. Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Den blomman heter prärieklocka. Jag gilla dem också och har man tur så kan de stå länge. Och ja, klänningen du skickat tillbaka var vacker, uhuhu.

Svar: Prärieklocka!!! Tack Cicci! Jo fasen också, klänningen hade varit perfans på kusinbröllopet i juni.
Anita Blomkvist Johansson

2016-02-17 @ 17:09:26
URL: http://mammamedia.blogg.se/?tmp=173143

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0