Lördagens loppisfynd

Hej och hå, här kommer bilder på de saker jag fyndade på loppisrundan igår!
 
Den här vasen tänkte jag först var ett riktigt kap eftersom jag trodde det var en jugendvas och jag bara betalade 90 kr för den. Sedan jag bildgooglat jugendvaser tycker jag inte den stämmer in riktigt på hur de ser ut men det spelar inte så stor roll för jag tycker den är jättefin. Cirka 20 cm hög är den.
 
Ett endaste tumblerglas i kristall köpte jag också, och två små kristalljusstakar.
Uddaglaset behövde jag verkligen inte men det ser ut som de glas som Nucky Thompson dricker ur i gangsterserien Boardwalk Empire. Blev lite fixerad vid den serien eftersom jag kedjetittade på alla säsonger av den serien för ett par veckor sedan.
(Jag har Spirit Light och apelsinjuice i glaset ifall någon undrar, trodde det skulle se gott ut men det ser nästan ut som bruntonat kiss, haha!)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0