Bus i Folkets Hus

Fredag kväll och lördag fick toppbetyg för mig och Filip eftersom vi gjort så roliga saker. Söndagen blev lite mer misslyckad då jag klantigt nog bokat in en tvättid hela förmiddagen som förstörde en stor del av söndagen. Fast det slutade inte så pjåkigt eftersom vi tog en två timmars promenad/upptäcktsfärd över broarna i hyfsat fint väder.  
 
Lördagen som blev betydligt mer lyckad spenderade vi på "Hela huset leker" i Umeå Folkets Hus. Jag och Filip gick dit med en kompis till honom och hennes mamma så det hela extra kul. Det generösa gratis buset i Folkets hus är tydligen ett årligt återkommande event men jag har totalt missat det tidigare.

Filip dansade loss på discogolvet i lokalen Äpplet tillsammans med... 
 
...sin kompis S. I huset erbjöds även femkamp, filmvisning, teaterföreställning, fiskedamm, gratis fika till barnen och ett stort pysselrum. Vi hann väl med en bråkdel då vi fick fullt upp i pysselrummet. 
 
Så himla fint väder var det också hela lördagen, varmt och skönt även på den sena eftermiddagen.  
 
Fortfarande gröna löv på många träd i Vänortsparken som vi passerar på vägen mellan stan och hemmet.
 
Filip på topphumör då han var jättenöjd över nypysslade saker, som en kungakrona och ett trollspö. 
 
Här är alla saker vi hann göra; två ljuslyktor, en skelettrulle, kungakrona, pop-up-slott, pappersblomma och ett gyllene trollspö. 
 
Nöjd kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0