Valborgsmässoafton - utan eld

 
Valborg är ett firande som jag kanske inte är superentusiastisk över (på grund av att det inte händer så mycket mer än sång och eld och oftast är kallt) men jag vill ju ändå inte missa det eftersom det är ett så tydligt vårtecken. Så jag hade bestämt med Filip och Pelle att åka till nån brasa. Vi åt först tillsammans och gjorde roliga teckningslekar (se på min instagram). Sen åkte vi för att se lite firande.
 
Först till Baggböle Herrgård eftersom det var bra där på Valborg förra året
 
På något vis så slarvade med att vara i tid, så folk var redan på väg därifrån när vi kom. 
 
 
 
Och brasan hade de inte lyckats få fyr på eftersom den tydligen var för blöt. 
 
Många barn försökte göra sitt bästa för att hjälpa till. 
 
Filip står och kollar genom rökpuffarna. 
 
Nä, det kändes inte som nån större idé att stanna kvar här. 
 
Vi gick i alla fall runt på området en kortis. 
 
Sen blev det hejdå Baggböle och hej och hejdå till två andra brasor.
 
Vi åkte vidare till firandet på Grubbe där vi gav upp efter en halvtimme då inget hände och ingen eld tändes. Sen provade vi sista brasan som var på Ön. Där brann det inte heller, var tokmycket folk och hade börjat regna så vår entusiasm rann helt av oss och vi orkade inte ens kliva ur bilen.
 
Nu lät det säkert som att vi inte hade det så bra men det var mysigt med mat, teckningslekar och utflykt trots allt även om det inte blev så mycket brasor i slutändan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0