Teneriffa - Los Cristianos del 1/2

Den större stranddelen i Los Cristianos.
 
 
Los Cristianos är det samhälle/småstad som ligger närmast det hotell vi bodde på på Teneriffa, och det var också dit hotellets gratisbuss gick när man ville bada eller shoppa.
 
Enligt fritidsledaren som informerade oss så är Los Cristianos en äldre något mer genuin spansk stad medan Playa de las Américas som i princip ligger sammanvuxen med Los Cristianos är mer turistisk. Enligt Wikipedia kan man gå mellan de två städerna på en palmkantad strandpromenad, fast det hann vi aldrig med under de dagar vi var där. 
 
Vi besökte Los Cristianos två gånger, en gång för att bada och en gång för att shoppa. Det blev en del foton så jag delar upp det i två inlägg. 
 
Första gången vi åkte till Los Cristianos var för att bada. På väg till den större stranden passerade man genom ett slags mindre shoppingcentrum med valvad utgång till strandpromenaden.
 
Vi följde med den skånska familj vars barn Filip blivit kompis med och de tipsade om just den större delen av stranden, så då gick vi dit. 
 
Man kunde hyra solsäng eller ligga gratis på sanden.
 
Och uppe vid strandpromenaden fanns mängder med barer och serveringar. De får jag besöka nån gång när jag är på vuxenresa. 
 
Det kändes först kallt i vattnet men så småningom hade även jag (nästan) doppat mig (inte huvudet). 
 
Vi såg en båt i horisonten. Ett piratskepp!
 
Tack vare Lumixkamerans zoomförmåga så kunde vi sen till och med se lite detaljer på skeppet. 
 
Hade jag varit på vuxenresa hade man ju gärna spenderat en del tid på såna här mysställen som man passerade till och från stranden, helt öppna restauranger som inte verkade ha några vettiga väggar eller dörrar att stänga om sig om nätterna.
 
Så här såg det ut där man hoppade av och på strandbussen. Det var stökigt och inte så fint förutom palmerna i centrumområdet, men desto finare vid stranden och shoppingen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0