Skog hav och stenar i Norrmjöle

 
När jag hämtade Filip hos hans pappa igår lördag var det ett strålande vackert väder så det bar av till havet nästan på stört efter lite picknickinköp. 
 
Vi åkte till Norrmjöle havsbad där det var varmt och lite blåsigt. 
 
Som flera gånger tidigare började vi med att följa stigen in i skogen. 
 
Filip som var på fyndarhumör sa att man hittar de bästa skatterna på de minsta stigarna så han tog hela tiden en något besvärligare rutt än vad jag gjorde på promenaden. 
 
Ibland fick jag stå och vänta och beundra mossa och träd medan han skulle krångla sig ur någon besvärlig stig han tagit. 
 
Till slut: Havet. 
 
Där var det JÄTTEHÖGT vatten! Långt in på sandstranden nådde vattenkanten.
 
Hmm... hela vår vanliga promenadväg som vi brukar ta där var under vattenytan!
 
Men vi bestämde oss för att ge oss på det ändå. 
 
En himla massa fyndade grenar bars det på och vi började en evig diskussion under promenaden om vem som bar värst och mest :-)
 
Som tur var hade någon lagt spång på en del av den besvärligaste delen av promenaden så vi tog oss fram.
 
Hit och dit över stenar och klippor gick vi. 
 
Vi hamnade även i skogen igen och såg då denna vidunderliga spindelvarelse!
 
Så tillslut var vi ÄNTLIGEN framme vid målet som var stranden i Norrmjöle. Jag tror den strapatsrika promenaden tog nära 2 timmar! Picknicken var vi dessutom tvungna äta upp på vägen så det var nästan inget kvar när vi kom fram till picknickbänken, haha! 
 
Filip var glad, för han fick äntligen lägga ut sina kvistar och grenar i den monsterkonstruktion han planerat. 
 
En drake blev det. 
 
Spelevink i motljus <3 
 
Sen på väg från stranden mot bilen hade han hittat ytterligare träfynd. Å herre min skapare!
 
Men jag är svag för naturfynd, och för min son, så det var bara packa in allt i bilen och där ligger de nu tills vi orkar ta ut dem igen :-) 
 
Vid fyratiden var vi inne i stan igen. Där ägnade vi i princip resten av kvällen i soffan, Filip med plusplus och film och jag tjuvsovandes. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0