"Det började så oskyldigt med diskbänken..."

 
Herregud vilken dag! Jag är helt mörbultad. Jag kom att tänka på min tidigare bildlärarkollega Solja Krapus träffsäkra dikt "Det började så oskyldigt med diskbänken" för den beskriver min dag ganska bra:
 
Jag skulle bara tömma en flyttkartong på sommarklänningar som jag tagit upp från källaren inför Teneriffaresan, men så blev ju den lådan tom så då tänkte jag att det var väl lika bra att fylla den med vintriga saker att bära ner i källaren.
I källaren stod inte lådorna som de skulle och en del var halvtomma så då började jag flytta runt där och fick plötsligt nya tomma kartonger som jag sen bar upp för att fylla med vintergrejer. Sen var det väl ändå dags att få fram trädgårdsmöblerna från under presenningen och då var ju de skitiga... osv osv osv.
 
Nu så här efteråt märks allt jobb knappt alls. Det enda tydliga tecknet på att något har hänt är de synliga trädgårdsmöblerna, och min ömma kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0