Nytt hemma hos mig

 
Det är dags att kolla runt hemma hos mig tycker jag. Ingen tidning har hört av sig för nåt hemma-hos-reportage trots att jag har lite uppdateringar i inredningen som jag är så nöjd över, så jag får väl göra ett själv då tänker jag ;-) :-D
 
Om vi börjar med soffhörnan så såg den ut så här tills helt nyligen då, bara så att ni har en referens (minus julgranen och nyårsballongerna då, de tog jag bort i januari :-) ). 
 
Nu äntligen har jag pillat fram mer sommarvänliga färger, även om jag trivdes med det andra. 
 
Tidigt i våras köpte jag de vita kuddarna med gröna palmblad (Lagerhaus) som jag hade tänkt att jag skulle sommarinreda soffan med. De har dock pga bristande ork legat lagrade tills bara för ett par kvällar sedan då jag äntligen kände inspirationen att ta fram dem. 
 
Kuddarna såg så ensamma ut i soffan så dagen efter (läs: igår) var jag tvungen komplettera med matchande attiraljer. Det blev det helgröna kuddfodralet (från H&M Home) samt tjocka djupgröna ljus (från Åhléns) och vita marmorunderlägg (Lagerhaus).
De små mässingskopparna kommer från de kitschiga lyktorna med kristaller jag köpte på loppis för en tid sedan (det finns dock liknande ljuskoppar på Lagerhaus) och den större mässingskoppen kommer från ett tidigare inköp på H&M Home.
 
Eftersom jag alltid fryser när jag sitter och ser tv så köpte jag en supermjuk vit filt (Hemtex). 
 
Mörkgrönt funkar även på matsalsbordet, fast jag tror jag ska gå och köpa ljusare gröna ljus för att få lite brytning.  
 
Typ helbild på matdelen i vardagsrummet. 
 
I sovrummet har jag nya sängkläder (från Ikea, älskar den här sorten!) och ÄNTLIGEN har jag fått upp den matchande sänggaveln (Ikea) jag köpte till min säng för så länge sedan som typ i september-oktober i höstas. Snart ett år sen alltså!
Problemet har varit att de medföljande skruvanordningarna byggde på att man skulle skruva fast den i sängen vilket jag inte ville. När jag nyligt åkte med en kompis till Ikea så köpte jag istället stödben jag borrat fast så att sängen står lutad mot väggen fasttryckt av sängen. Funkar helt ok.
 
Som sängbord har jag gamla stolar som morfar har gjort. Ingen nyhet i inredningen direkt men tänkte jag skulle visa ändå. 
 
På Ikea köpte jag ockås denna jättestora papperssol/hjul (en meter i diameter) som på ett bra sätt fyller den väldigt tomma väggen i sovrummet. Den fanns i turkos också, och även i en mycket mindre storlek (50 cm i diameter) som man skulle kunna ha som insynsskydd i fönstret, här är länk om ni vill se: FÄRGTON pappersdekoration.
 
Om nån undrar så är min säng 160 cm bred och alla delar har matchande tyg och är av naturmaterial. Huvudgaveln heter BEITSTAD och sängbotten är en hel resårbotten som kräver stödben i mitten, är fast och heter SULTAN SKAUN med bäddmadrass kantad med samma tyg som säng och gavel men jag har svårt ureda vad den heter. En sak i alla fall: jag gillar fasta sängar men jag tycker den här är lite väl fast faktiskt. Inte supermysig att ligga i, tyvärr tyvärr. Däremot är naturmaterialet skönt då det andas och är svalt.
 
I badrummet har jag haft somriga turkosblå toner hela sommaren. Jag köpte duschdraperiet med fototryck av hav/vatten på rea på H&M Home (finns här: Duschdraperi med fototryck av vatten). 
 
Kristallig tvålpump i plast från Åhléns.
 
Och superbilliga kristallplastglas från Coop Forum. 
 
 Det var allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0