Julen

 
Igår kväll kom vi hem från julfirandet i Piteå hos min mor och far. Det var himla mysigt och blev en extremt lugn jul eftersom Filip blev sjuk i hög feber. Han kräktes också vid febertopparna. Det började på julafton men vi firade ändå som planerat men på juldagen var han helt däckad hela dagen. Inga fler släktingar vågade då komma på den inplanerade annandagsmiddagen.
 
Lite så här såg dagarna ut:
 
Vi kom till Piteå på kvällen innan julafton och när vi vaknade dagen efter var det raska puckar att fixa med det ena och andra, som t.ex. att hålla Filips panna medan han kräktes och fixa griljering av skinka. 
 
Min insats var dock minimal motför min ömma moders som jobbade på som en liten gnu.  
 
Så kom Kallaxgänget som bestod av min bror Dan med tjej Lisa, sonen Kalle (till vänster i bild) och Lisas pappa som bilat upp från Storvreta (ligger utanför Uppsala). Tomten kom förstås också, efter maten och Kalle Anka. 
 
Paketutbudet för oss vuxna var skralt, egentligen skulle vi inte ha nåra alls pga att minimera stressen främst för min mor och far, men jag tycker det är så sorgligt tråkigt att inte få klappar så jag köpte nån liten grej åt dem och en åt mig själv så vi skulle ha nåt att prassla med. 
 
På juldagen låg Filip hela dagen så det här är en bild från julannandagen då han piggnat till något. Om ni undrar vem som gjort den otroooligt tjusiga stora målningen med stenmotiv på väggen så är det jag medan jag fortfarande hade tålamod för sånt för över 20 år sedan :-).
 
Det var kallt blåsigt och halt ute så vi satt mest inne och konstaterade att det var klart och vackert på himlen. 
 
Den lilla julgranen mamma skaffat speciellt till den här julen. 
 
Har här lyckats fånga Piteås stolthet Kappa (fabriken i bakgrunden) och mors och fars julstjärna. 
 
Och Filip han ritade och ritade. Också spelade vi de roliga spel som han fått i julklapp. Det är nog första året han riktigt tyckt det varit roligt med spel, han har ju inte så bra tålamod alla gånger :-) Jag trodde han blivit feberfri på annandagen men plötsligt fick han feber igen dagen vi skulle åka hem. 
 
Och så här såg min styfar Eskil ut och mamma Haldis ut när vi lämnade dem på förmiddagen igår. Skitsura för att vi skulle åka. ..Närå, bara skoja :-) Hade bara lite otur att de såg så allvarliga ut när jag fotade dem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0