Efter premiären

Här, på Stora Hotellets inomhusservering, hade jag velat sitta igår efter premiären av elevernas utställning på Kvinnohistoriskt museum (ni kan läsa mer om utställningen i min jobbrelaterade blogg i inlägget Premiären för Kända kvinnor) då jag var helt utpumpad efter anspänningen att få se resultatet och att jag skulle upp på scenen och prata ett par minuter. Jisses alltså vad jag kan överreagera över att prata inför okända när det inte handlar om undervisning! Jag måste prata mer inför random människor så jag kommer över detta. Det är en helt annan sak i ett klassrum.
 
En stor kall öl, kanske vid just detta bord, hade suttit fint. 
 
Eller ännu hellre, - i en av de här sköna blå fåtöljerna.
 
Nej istället var det dags att ta sig hemåt och börja med betygsättning. Jag ligger jobbigt efter pga att jag varit sjuk lite de veckor då jag inte har Filip och när jag har Filip så finns noll ork över nuförtiden. Jag är en trasa varenda kväll han gått och lagt sig. 
 
Ute var det blida och halka.Och ganska fint med alla ljus i mörkret som reflekterades på gatorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0