Teneriffa - Hotellrum med mera

Andra dagen på hotellet började finfint speciellt för Filip - då fick han äta frukost med självaste Bamse på hotellrestaurangens uteservering! Inte utan att man blev lite starstruck som vuxen också ;-) 
 
 
Oj vad det har varit svårt att få till inlägg här i bloggen! Det har varit så många bilder att välja bland och att redigera. Jag själv tycker ju att ALLA bilder från resan är intressanta men jag känner att jag ju måste hitta nåt sätt att göra inläggen lite mer givande för er som läser.
 
Inte för att jag vet om jag lyckats med det men nu kommer här ett gäng bilder från hur det såg ut inuti hotellets olika delar, där vi bodde och i matsalen och så. 
 
Andra dagen på plats på Teneriffa var Filip en blandning mellan trött och speedad vilket jag tycker att de här bilderna visar rätt så bra :-)
 
Om jag då fortsätter med bilder från restaurangens utedel så såg den ut så här. Fint med utsikt mot poolen men tyvärr var utsikten avskärmad med (genomskinlig) plast eftersom de hade problem med fåglar som kom för att stjäla och bajsa på maten. 
  
Så här såg det ut inne i restaurangen där alla bufféer serverades. Den låg förstås i anslutning till uteserveringen i föregående bild. 
 
Hotellentrén.
 
Vi bodde i en av etagelägenheterna precis vid största poolen. Den andra från höger (se nästa bild där jag ringat in med rött)...
 
...här alltså! (se röd ring)
 
Här är ingången till just våran etagelägenhet. Såg ut som ett pyttelitet radhus faktiskt. 
 
När man vände sig om så såg man nästa rad med radhus, ett par meter högre upp eftersom husen stod på en ganska stup slänt. 
 
Här ser man Filip vid vårt hotellrum och vår "gata" lite bättre. 
 
Här vårt sovrum, det låg på nedervåningen i hotellrummet/etagelägenheten. Och det var förstås inte så här stökigt när vi kom...
 
Det var så himla svårt få till bra interiörbilder pga de stora fönstren som orsakade motljus, så det är lika bra visa upp proffsfotograferade bilder. De här är nästan identiska med hur det såg ut i vårt hotellrum:
Nedervåningens sovrum med altan såg i princip exakt ut så här innan vi stökade till det. 
 
Också övervåningen med balkong. Fast vi hade annan utsikt, mot poolen, och vårt rum var något bredare - det här ser lite trångt ut.Köket (köksvrån) var på den här våningen men det fick jag inte till någon bild på.
 
Här syns vår nedre altan.
 
Och här är vår övre balkong.
 
Vi gick en liten rundtur på området andra dagen. Här är "vår gata" när man gått uppför den. Vår huslänga är nu till höger i bild alltså.
 
Där stod det här fina lusthuset eller vad man ska kalla det. 
 
Sen gick vi vidare uppför slänten för att kolla de andra husen.
 
Filip har tråkigt på en information från Fritidsresors representant Victoria. Den hölls på den stora uteservering vid stora baren. Där var egentligen bara folk när det var underhållning för barnen och uppträdanden på kvällen och eventuellt för de som hade all inclusive och fick mellanmålen här.
 
På kvällen såg det ut så här när det var underhållning för barnen.
 
Filip ledsnade aldrig på att dansa med Bamse! 
 
Det var det. Nästa inlägg kommer handla om vår shoppingutflykt till huvudstaden Santa Cruz!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0