La Soirée

 
Har suttit och jobbat några timmar med lektionsförberedelser men bara måste göra ett litet inlägg innan jag slänger mig i sängen. Jag var ju på så bra föreställning på nycirkusfestivalen igår! La Soirée hette föreställningen och så här presenterar man dem på festivalens hemsida:
 
"Omöjliga att beskriva, omöjliga att motstå. I La Soirée samsas varietévärldens crème de la crème, där exceptionella artister och vågade nummer från hela världen blandas till en läcker cocktail av cabaret, ny burlesk, cirkus sideshow och modern varieté."
 
Föreställningen hade med sig sitt alldeles egna "Spiegeltent" med en känsla av tidigt 1900-tal och som byggts upp på parkeringen vid Guitars the museum.
 
Scenen var pytteliten vilket gav en lite så där extra intim känsla.
 
Tyvärr ville de inte att man skulle fotografera föreställningen så jag tog bara några bilder innan det började och sen på slutet när artisterna tog emot applåderna. Men det finns mycket att se på internet om dem.
 
Jag såg nu att de hållit 10 föreställningar under veckan i Umeå, otroligt! De verkade inte ett dugg trötta när jag såg dem igår.
 
 
Jag är så glad att jag tog mig iväg på nycirkusfestivalen, är så nöjd med båda föreställningarna jag sett och jag lär definitivt gå nästa år igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0