Sommarvärme och tivoli

 
Vilken dag alltså! Riktig sommarvärme, soligt vackert, nyutsprungen lysgrön grönska. Det fick bli grillning och sen en promenad bort till Bengts Tivoli som håller till på T3 Arena (Gammliavallen kanske det hette förut? Jag föredrar det namnet. Tycker det är så svamligt med cyberförkortningar som ska få något låta märvärdigare än det är).
 
 
De har så fina färger på tivolit så det blev några bilder:
 
Vi började med larven som är en mini-berg-och-dalbana. Vi hade bara en hundring med oss och de tog inte betalkort i kassorna så det blev bara två åk för Filip och en rejäl sockervadd. Men det dög bra för stunden, det hann bli över läggdags ändå för honom innan vi var hemma.
 
Andra och sista åket blev i det pyttelilla Pariserhjulet.
 
Jätteläskigt sa Filip sen men såg helcool ut när han åkte så jag tror han bara ville öka på spänningen lite :-)
 
När han åkt typ 10 varv runt ensam och åk-skötaren inte verkade vilka avsluta så bad jag honom stoppa. Han trodde nog inte jag var riktigt klok.
 
Sen var det över. Vi får väl gå dit nån annan dag igen med lite mer cash.
 
Spela i stånden kanske.
 
Vem skulle inte ha nytta av en gigantisk gose-tiger, om man nu vann :-)
 
Jag måste få Filip att hoppa på studsmatta i sele, det var hans favoritattraktion förra året när vi var på tivoli på I20-området men nu vågade han inte riktigt. Här är bilder från när vi var på tivolit förra året: På tivoli

Kommentarer
Postat av: Sandra Peterson

Hej! Om du vill kolla så finns det två fina bilder på min blogg som Natalie tog idag: http://ilikeyourshoulder.blogg.se/2014/may/kulturnatta.html#comment

Svar: Tack för tipset Sandra, ska kolla!
Anita Blomkvist Johansson

2014-05-24 @ 19:32:24
URL: http://ilikeyourshoulder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0