En cykeltur med skräckigt avslut, typ

 
Det var ju inget vidare väder igår på första maj, men idag är det lite sol igen. Kanske vi ska ta en cykeltur, vi vår se. I måndags var det jättehärligt väder och vi var alla lediga så då tog vi en lång härlig cykeltur kring Nydalasjön och lekparken där:
 
Det kan behövas lite assistans när man klättrar i spindelnät. Jag tror Filip brås på sin mamma, jag har aldrig haft bra balans.
 
Pelle och Filip låg länge och gungade. Själv blev jag illamående när jag gjorde samma sak, men de somnade nästan :-) (Pelle är inte alltid så sugen att figurera på bild i MIN blogg, han menar att där borde ju vara bilder på mig. Ligger nåt i det han säger).
 
Lekparken ligger precis vid Nydalasjön.
 
Efter picknick och lekstund i parken så cyklade vi sen vidare runt sjön förbi alla fina stugor.
 
Det är så vemodigt att nästan alla stugor håller på att förfalla. Jävla Umeå kommun, rent ut sagt, som inte har vett att bevara detta område!
 
Nån dag ska jag cykla dit ensam och fotografera stugorna i området. Det tänkte jag i och för sig förra våren också men det blev inte av, får hoppas jag lyckas bättre i år.
 
När vi kom hem väntade en överraskning!
Pelle hade beställt en supercool zombiekostym från Buttericks och äntligen hade den kommit :-)

Kommentarer
Postat av: Louise

Det är otroligt fint runt Nydalasjön och jag håller med om att det är tragiskt att det inte stugorna bevaras bättre.
Fy vilken läskig kostym :D Filip kan ju vara med i The walking dead nästa säsong hihi

Svar: Haha, han skulle nog ta det som en komplimang om han kände till den serien! :-) Stor fixering vid monster och skelett just nu.
Man får väl hoppas att nån liten del av stugområdet sparas :-|
Anita Blomkvist Johansson

2014-05-03 @ 08:28:03
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0