Liljevalchs Vårsalong 2014

 
Efter rundvandringen på Beckmans så drog jag Maja och Cicci till Liljevalchs och årets upplaga av Vårsalongen. För den som inte vet kan jag berätta att det är en årligt återkommande jurybedömd utställning som vem som helst kan skicka in sina alster till.
 
Den präglades i år som vanligt av en stor blandning av uttryck och stilar, och här nedanför visar jag några av mina favoriter. (Vill du se alla utställa verk så kan du besöka sidan för Liljevalchs Vårsalong 2014 här.)
 
 
Ett bord täckt med papp-påsar med illustrationer på, så fenomenalt fina. Av Lena Sjöberg.
 
En del av påsarna gick att köpa i museishopen på Liljevalchs, jag skulle velat ha påsen med hon i mitten med svart håruppsättning.
 
Tryck i blandad media av Cecilia Uhlin.
 
Storfavoriten var denna; en mängd papegojfåglar uppnålade på en vägg, av Thomas Karlsson.
 
Gjorda av ölburkar!
 
Det här var ju också häftigt. Möblerna, skorna, symaskinen var helt beklädda med korsstygnsbroderier. Av Ulla-Stina Wiklander.
 
Stor galen gunghäst med titeln Playmate of the year: The hippocaliptic messenger. Av Richard Damm.
 
 
Klassiskt måleri av Johan A. Sjöholm.
 
Jag är lite osäker på vem som målat denna gröna, men jag tror det är Angelica Kristenson Aurelius.
 
Efter konstrundan var vi värda ett besök på Blå Porten som ligger alldeles bredvid. Nästan lika fint på vintern som på sommaren.
 
Det snygga och smarta sällskapet.
 
Jag åt lite nyttigt (host!): grov macka med ett glas vitt.
 
Vi fotograferade lite på väg därifrån också jag och Cicci. Maja hade gått lite tidigare för hon ville hinna se Nymphomaniac på bio innan hon åkte till Uppsala.
 
På något vis hamnade vi på Gallerian. Jag ville nämligen besöka en av mina favoritbutiker på nätet som öppnat IRL-butik där, men jag blev lite besviken. Det var River Island förresten. De har bättre utbud på nätet än i butik enligt min smak i alla fall.
 
Egentligen hade vi sen stora planer på att gå på både Zara och & Other Stories men när vi kom ut från Gallerian kände vi att vi var så sjukt trötta. Vi tog oss istället till våra väskor på T-centralen och tåget till Uppsala. Fast vi stannade här för att fotografera Sergelspinnen vad-den-nu-heter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0