Tre dagar på Legoland



Nästan mitt på dagen på söndagen kom vi fram till Legoland som egentligen var huvudmålet med vår semesterresa till Danmark. 
 
Det var ju kallt de första dagarna vi kom till Köpenhamn men värmen kom med besked efter bara ett par dar, och det var försmäktande varmt i både park och hotellrum när vi var på Legoland. 
 
Vi hade egentligen löst biljetter för måndag och tisdag men eftersom vi kom så tidigt och Legoabstinensen låg på skyhöga nivåer justerade vi så att vi även skulle få gå in på området på söndagen (de hade även ett mycket fördelaktigt erbjudande på hotellet). Det visade sig vara klokt det eftersom det var dagen med minst folk där. 
 
Egentligen tycker jag att lego är fult men det fanns ju mer att göra där än att titta på legobyggen. 
 
Man får ju däremot verkligen säga att de jobbat noggrant och detaljerat. 
 
Samma slott igen. De hade många många fina slott och miljöer men den här blev bäst av de jag fotograferade. 
 
Det fanns huuur mycket byggen som helst att titta på. 

Lego Atlantis var nog bäst. Coolt att gå genom akvariet på det här viset med hajar och annan storfisk som simmade över en. 
 

Vi såg den här helt enorma kräfta med nåra lika stora kompisar. Hjälp så ruggig! Tror den hette japansk kampkräfta. UPPDATERING: Den heter Japansk spindelkrabba (Wikipedia).
 

Filip står framför tanken för att ge en liten aning om storleken på kräftan. Den bara måste ju varit modell för odjuren som kom ur magen i Alienfilmerna!
 

Vi åkte en massa grejer också. (Jag minst eftersom jag tror jag ska dö i bergochdalbanorna.) Vi besökte det för året nyinvigda spökhuset. 
 

Där fanns även ett badland på området. 
 
Vi bodde lyxigt nära på Hotel Legoland. 
 

Precis överallt fanns legobyggen och små hörnor att sitta och bygga själv. 
 
På tisdagen var vi bara på Legoland ett par timmar eftersom vi var rätt nöjda och trötta då, dessutom var det såna köer överallt. Som jag skrev tidigare så var det lustigt nog minst folk och köer på helgen så det kan ju vara ett tips för den som tänkt åka dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0