På konstutflykt

 
Vi åkte allihopa, jag och Filip, min mor och far, till Bildmuseet idag. Det var otroligt varmt så museet var minst av allt proppfullt med folk, och det kändes lite knasigt att vara inomhus när det var så fint väder men värmen blir lite för mycket för mina föräldrar. Även för mig och Filip faktiskt. Mina föräldrar har heller aldrig varit på det nya Bildmuseet men velat länge så det var roligt att få visa dem.
 
Den största utställningen som pågår på Bildmuseet och fram till oktober är utställningen Right is wrong som visar kinesisk konst från fyra decennier, dvs från 1970-tal till nutid. Intressantast i mina ögon var den mest nutida konsten, de som ni kan se som smakprov på bilderna här.
 
Filip sitter och spelar spel på min iPhone i ett stort konstverk som bestod av körsbärsträd vid en bro över en flod av skrotade kalligrafiska övningar från en skolklass.
 
Till verket hörde även ett vattenfall av vax fylld med ännu fler skrotade kalligrafiska övningar.
 
Efter konstvandringen var vi hungriga och åt i Bildmuseets restaurang, perfekt placerade precis vid de öppna dörrarna mot älven.
 
Efter museet körde vi hem Eskil sen for jag, mamma och Filip for för att shoppa när vi ändå hade bil. Jag har nämligen blivit medlem i kommunens bilpool så jag invigde medlemskapet idag när det ändå behövdes skjuts, min far går inte så bra på äldre dar.
Shoppingen gick det si så där bra med i värmen så bara det nödvändigtaste blev gjort. Det får bli ett nytt försök på stan imorrn innan de sätter sig på bussen bestämde vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0