Femstjärnigt boende

Frukost utomhus på Comwell Kellers Park. 


Det är en konstant eftersläpning i bloggandet för mig just nu eftersom det tar sån tid förbereda inläggen: jag fotar med en kompaktkamera och sen överför jag bilder per mail via wifi från kameran till mobilen, max tio åt gången. I mobilen redigerar jag i Snapseed och skriver och publicerar sen inläggen. Jag har oftast bara internetuppkoppling på mornar och kvällar så det blir lite kort om tid. Bara så ni vet läget!

Nu har vi snart nått resans slut: torsdag flyger vi hem från Köpenhamn. Jag (vi) ligger just nu i ett litet svindyrt småskabbigt hotellrum med återkommande durrande missljud, fast med kanonläge mellan Tivoli och Ströget. 

Annat var det för nåra dar sen då vi bodde femstjärnigt då vi besökte Egeskov slott. Vi bodde då på Comwell Kellers Park som består av stora tjusiga byggnader med stor spaavdelning. Det hela byggdes ursprungligen i början av 1900-talet för att förvara samhällets oönskade människor: blinda, döva, ordblinda, lösaktiga, sinnesslöa, arbetsskygga med flera. 

Det var första gången jag bodde femstjärnigt så jag hade höga förväntningar, men förutom att rummet var relativt stort fanns där inget extra. Det var till och med handfat av plast på toa. Spa:et hade vi inte så stor glädje av även om vi hann vara där en liten stund kvällen vi kom. Barn fick nämligen inte vara där mer än ett par timmar morgon och kväll och inte alls på lördagar som var en av dagarna vi var där. Fast det var ju väldigt fräscht och fint överallt. 

Här är bilder:

Huvudbyggnad med reception. 

Totalt fanns ett tiotal såna här pampiga byggnader på området! Allt var däremot inte upprustat som hotell. 


Huset vi bodde i. 

Vårat rum. 

Utsikt från vårt rum var spa-avdelningen. 

Vår toa. 

Interiör på hotellet. 

Spaets uteavdelning skymtar i bakgrunden. 

Jag var lite sugen göra sån där fiskbehandling för fötterna eftersom det bara kostade 200kr men jag hann inte. 

Exteriör. 

En del av frukostavdelningen. 

En annan del av Kellers park som tydligen ska bli museum. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0