Årets första dag

Årets första dag åkte vi till stugan och tog en promenad i mörkret med pannlampor. Filip ökade spänningen genom att belysa sitt ansiktet istället för marken. Håhå ja ja. Ibland är det så tydligt att han även släktar på sin far ;-)
 
Fast egentligen började ju den första dagen av 2014 några sekunder efter tolvslaget då jag gjorde mitt bästa för att fånga fina fyrverkerier på bild som ni kan se... Min mamma sa att de stora raketerna ska bli förbjudna nästa år så det kanske var sista gången man fick se så himla tjusigt fyrverkeri.
 
En del raketer såg ut som att en helt ny galax blivit till.  
 
Vi var lata på förmiddagen och tittade på/tjuvsov framför tv:n. Senare köpte vi då fryspizzor och åkte till stugan.
 
Där var det fortfarande höggradig jul, och vi tände så många ljus vi kunde.
 
På väg från stugan roade jag mig med att fotografera med lång slutartid. Blev inte så bra.
 
Tillbaka i stan tog vi en omväg förbi en biltvätt innan vi for hem, och att sitta kvar i bilen medan den tvättades var väl ungefär dagens mest spännande händelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0