Städblommor och snabbmuffins

Det bidde städblommor igår. Två buntar med mer och mindre skära tulpaner.  Och faktiskt en städvas (höhö) också: jag har sett den här bubbliga vasen i ett par bloggar men trott att den kommit från MIO där jag inte hittat den. Men så råkade jag på den på ICA Maxi igår, pur tur! :-)
Städblommorna fick jag köpa med anledning av att jag råkade börja städa igår. Då hade dammråttorna yrt runt ett bra tag här hemma men när Filip tillslut börja leka med dem och kasta dem i luften för att fånga dem kände jag att gränsen var nådd.
 
Sen idag efter frukosten drog vi till och bakade muffins, han hade nämligen köpt ett snabbbakspaket när han var med Pelle på affären igår. Lätt som en plätt att baka även om det blev en del disk eftersom jag ville spritsa på glasyren. Strössel följde också med, och formar.
 

Och de blev jättegoda! Jag är lite förvånad, jag har bara provat snabbakningspak nån enstaka gång tidigare och inte blivit särskilt imponerad. Det blev hur som helst tio stycken lite lagom små muffins. Filip plockade fram vårat fina hjärtfat för nu var det kalas, hans födelsedagskalas till och med, bestämde han.
 
De blev både saftiga och fina. Vi pimpade med lite extra strössel i form av hjärtan som vi hade hemma. Fyra muffins tog han för en stund sedan med till en kompis och hans föräldrar för att bjuda.
 
Själv ska jag gå och färga håret nu (gruva gruva) och sen åka och göra lite ärenden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0