På utflykt i Ö-vik

Efter att vi varit på Örnskölsviks museum och konsthall var det dags för lite mat. Vi gick in på den första restaurang som var öppen och det råkade vara O'Learys där de hade brunchbuffé.
 
Filip slaktade en hamburgare och åt sen våffla och muffin. Ungefär detsamma gjorde jag, fast jag skippade våfflan :-)
 
Efter maten fick Filip sån magknip att han gick dubbelvikt (han klagade inte, bara liksom försökte fixa magknipet med att gå böjd. Han såg lite knasig ut den lille :-) ) men när vi hittat en toa så ordnade det sig. Där inne var det fullständigt illgrönt så jag var tvungen att ta en bild.
 
En selfie till, i den blå delen av toan :-)
 
När vi gått på nåra skoaffärer, hittat lite roliga grejer till Filip på en leksaksaffär och Pelle köpt en massa tröjor på Cubus så började affärerna slå igen. Så då begav vi oss mot bilen. Jag gjorde ett mindre fynd jag med men det kommer i ett senare inlägg.
 
Då tog vi bilen upp till restaurang Varvsberget som ligger högt, högt upp på en liten bergstopp med utsikt över hela Ö-vik.
 
Det hade vi inte mycket för, för där var det DIMMA.
 
Filip försöker impa på några restaurangbesökare med sina nyinköpta laserfingerlampor. Utsikten var helt obefintlig som ni ser, bara grå välling (egentligen skulle det sett ut ungefär något sånt här (fast + snö då) ).
 
Det var ändå roligt kika runt där lite för de hade en balkong som gick runt hela den åttakantiga restaurangen. Vi skulle inte äta men tittade för ett eventuellt framtida besök. Det verkade fint!
 
Sen började vi styra hemåt men tog omväg via Ö-vikshamnen med lyftkranarna.
 
Åsså in i mörkret på E4:an norrut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0