Design av Mindyard 2014!

Nu är det strax dags igen att rösta fram årets design av Mindyard, Midgårdsskolans skoltidning! Om ett par dagar ska årskurs tvåorna som läser Grafisk profil redovisa sina designförslag. Efter det ska de som läser grafisk profil i trean rösta fram en vinnare.
 
Förra året såg alternativen ut så här: Framröstningen av Mindyard design, och det var inget lätt val då för det årets treor som skulle rösta bland tio fina förslag. Det blir inte lättare i år heller; jag har en stor grupp på hela 20 elever som treorna ska ta ställning till...
 
Så här såg det ut idag när några elever dröjde sig kvar och jobbade efter lektionen, det sista passet före redovisningen:
 
Joel Sandén till vänster och Henrik Stavrén till höger är grafelever och Olle i mitten var tillfällig hang around :-)
 
I verkstaden höll flera elever till och limmade fast sina tidningsuppslag på kartong.
 
Bland annat Emmy Anjou.
 
Liten tjuvtitt på ett designförslag till Mindyard.
 
Lite mer tjuvtitt.
 
Signe Bergström kapar sina layouter i en skärmaskin som är som en giljotin eftersom knivarmen inte håller sig uppe av sig själv, så man får liksom manövrera den med huvudet också.
Till höger Amelia Granberg som limmar sina grejer framför ett stort collage utfört av tidigare års elever (av Anette Eklund och Marika Elgale vill jag minnas. Och om ni läser detta och undrar om vaktisarna inte fått upp era tavlor på väggarna ännu så är svaret nej. Jag lovar att jag påmint dem flera gånger!).
 
Delar av ett designförslag som kommit upp på väggen.

Kommentarer
Postat av: paul

Hej Anita
Va kul att se att ni gör Mindyard! Jag vill ha ett ex per post när den är klar!
Krama alla goa elever och önska dom lycka med tidnings- produktionen!
Paul
Midgård e bäst ingen protest!

Svar: Men självklart ska du få ett ex, vilken bra idé! Ska hälsa kramar :-)
Kram
Anita
Anita Blomkvist Johansson

2014-02-11 @ 23:30:22
URL: http://pgrahn.com
Postat av: Anette Edlund

Jag saknar den där tavlan så himla mycket. Om vaktisarna ändå inte får upp den på väggen kan jag väl få komma och ta hem den? Skulle skruva upp den på väggen direkt!

Svar: Hej Anette! Kul att "se" dig :-) Ja, jag tycker faktiskt du kan ta den... det enda är att jag skulle vilja ha ok från Marika Elgale också att du tar den, visst var det det du och hon som gjorde den? Vaktisarna hade nån gubbe som brukade bocka plåtbitar för att skapa upphängningslister men han har i gått i pension så nu har de svårt komma på nån annan lösning. Det har totalt fastnat i det, jag kommer inte vidare med dem fast jag frågat dem flera gånger.
Anita Blomkvist Johansson

2014-02-21 @ 17:34:28
URL: http://anetteedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0