Julmarknad på Forslunda

 
I lördags, alltså på självaste Luciadagen, så åkte jag och Filip med Pelle på Forslundas julmarknad. Helt plötsligt hade det äntligen kommit lite (blöt-)snö så det var vackert vitt ute.
 
Det första vi gjorde var att besöka kossorna och kalvarna. Ju större ko desto elakare har jag lärt mig numera så jag gosade mest med de minsta. :-)
 
Glada pigga unggrisar skuttade runt i en utehägnad. Man fick nämligen inte gå in och titta på de stora i laggårn' eftersom det pågick grisning där.
 
Älskar de här konstant förorättade Pettsson-hönsen och tuppen. Oj vad han hade jobbigt över att jag kikade in på dem med kameran.
 
Favoritmotiv på Forslundaområdet - bron över den lilla bäcken som går mellan skolans olika områden.
 
Filip fick en av sina älskade munkar med strössel. Fast jag köpte ett helt gäng av dem så vi fick till fikat på eftermiddagen.
 
Hade tänkt att det här kanske kunde bli årets julkort, men nej det kvalar inte riktigt in med den skitiga blötsnön och alla människor runt ikring, trots fin bock och glad gullig pojke :-)
 
När det började skymma (det blev nog i och för sig aldrig riktigt ljust den här dagen) så var det dags att åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0