Julklapparna

Min nya favorit-"arbetsplats" - blogga och se tv samtidigt. 
 
 
God juldag på er! Hoppas ni har det bra. Jag tar det bara lugnt och håller faktiskt på att tvätta och planerar även att sy och fixa lite trasiga grejer som legat ett bra tag.
Julafton var också lugn - jag firaden nämligen större delen av den för mig själv! Det var förvånande skönt och harmoniskt. På kvällen cyklade jag dock till Filip och Pelle och hängde där med dem ett tag och med Filips farmor och faster som också var där.
 
Anledningen till att jag blev själv är att jag kommer att få Filip den 28:de och då vill jag åka upp till min mor och far i Piteå, och det kändes så jobbigt och stressigt att åka två gånger. Jag har ju min stressproblematik och hälsa att tänka på. Otroligt störande att inte kunna köra på som man alltid gjort, nu får jag liksom direkt problem med hälsan om jag inte ser upp.
 
Jag tänkte jag skulle visa julklapparn jag fått! Alltså, de flesta julklapparna jag fick köpte jag till mig själv men jag känner mig nästan lika glad över dem som om jag fått dem som en överraskning av nån annan. Det är väl bra det :-) De 23:dje var jag och shoppade "vad jag ville" på stan, bara en juklapp det eller hur :-) 
 
Här är min favoritjulklapp till mig själv; presentförpackning med parfymen Si och parfymerad hudlotion. I min näsa luktar den lite jul och det var precis det jag var ute efter. 
 
Så här ser flaskan ut.
 
På lilla julafton, i lördags alltså, fick jag en Google Chromecast av Pelle! 5***** för den för nu kan jag äntligen projicera film från datorn på tv-skärmen. Den vackra glaslyktan och ljusen fick jag av Pelles syster. Vilken överraskning! 
 
Av Pelles mamma fick jag vackra stickade sockar. 
 
Sen av mig själv igen så fick jag en stor fluffig varm täckjacka/kappa och en krispig vit sjal. Jacka-kappan har väl inte världens bästa form för mig - bred upptill och smal nedtill, men den är godkänd. Och mycket varm!
 
Till sist de här två kjolarna (eller jag köpte några smågrejer till men det var bara basgrejer som jag ändå skulle köpt); en svart baskjol jag har fler av och som jag använder jämt men sen också en snitsig leopardfläckig en med sammetsdetaljer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0