Helgens minisemester på Stora Hotellet

 
I helgen hade jag bokat in minisemester för mig och Filip som skulle vara hos mig enbart under helgen. Nu hade jag bestämt att det banne mig får det vara nog med längtan att bo på Stora Hotellet, så med bra pris på Booking.com så slog jag till på ett lite bättre deluxe-rum.
 
 
Alltså - det är prakten och de fina detaljerna som gör att jag blir kär i hotellet! Det finns inget som känns slentrian som många av alla tråkiga "cleana" affärshotell gör. Man har verkligen kört på den här sjöfartsidén fullt ut. På brevpapper, näsdukar,  pennor, lakrits mm.
 
Låskort + tillhörande kuvert.
 
Till och med toapappret har de tänkt på.
 
 
Vad gäller rummet så hade vi ju sett min mosters och morbrors rum och var helt inställda på att få något liknande och blev URBESVIKNA när vi fick ett mycket mindre som vette mot gatan och inte mot gröna vackra Rådhusparken! Filip slog bakut direkt vi kom in på rummet, och jag kände att hela våran lyxiga semesteridé höll på att gå åt pipan, så vi gick ner och frågade om de hade nåt annat rum.
 
Och ja jävlar de hade ett annat som just råkade bli släppt... och som råkade vara EXAKT det moster och morbror bott i, så det blev så perfekt det bara kunde bli!
 
I sängen blev det legobygge och senare film- och godistajm:
 
(Alla bilder fotograferade med mobilkameran tyvärr. Och en del av dem har jag lagt ut på Instagram också. Sorry alltså för kvalitet och ev upprepning.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0