Inredningsshopping!

Två galna fynd och fyra "måsteköp" hittade jag på antiksvängen jag åkte på med Filip och Pelle igår. Sen var jag dessutom på posten och hämtade ett paket från H&M Interiör som jag beställt.
 
Kolla vad det bidde här:
 
Jag är så glad! Nu har jag nämligen äntligen hittat stolar till mitt matsalsbord! Att de råkade ha grönt tyg på sitsen blev också bra eftersom jag har gröna detaljer i rummet sedan tidigare.
 
Det var betydligt svårare att hitta fyra teakstolar i lämplig stil än jag trodde när jag fick idén i huvudet från början. De här blev lite väl dyra (2000 kr för alla fyra) men jag blev så glad när jag äntligen hittade STOLARNA att jag liksom kom av mig och det grämer mig som tusan att jag inte prutade mer. Å andra sidan försöker jag tänka att de fem stolar i ek jag köpte på loppis till köket nästan var gratis. 
 
Sen gjorde jag det här galna köpet - gamla lampor med hundar i mässing. What the f... har jag köpt! tänker jag ibland :-) Höga är de, hunden inklusive foten är nog 30 cm hög. Total höjd inklusive glödlampan ca 60 cm.
 
Lite överpyntat just nu, jag vet. 


Jag blev kär i hundarna när jag såg dem och tänkte att såna här hittar man aldrig igen. De var alldeles för dyra, 2500 kr, men antikhandlaren gick ner till 1500 kr så då fick det bli affär. Det kändes ändå väldigt mycket men så tänkte jag att 1500 kr för en lampa i en vanlig butik inte skulle kännas så överdrivet mycket, och dessa är ju unika.
 
Egentligen ska de ha en skärm uppe på själva glödlampan men jag är lite osäker, antikhandlaren tipsade om att jag enbart skulle kunna ha en sån där jätteglödlampa upptill (antingen en i klarglas eller en vit), utan skärm, det vore kanske bättre med för att uppgradera looken lite så det passar bättre in i mitt -50/-60-talsrum med mycket teak.
Vad tycker ni?
 
Till sist hämtade jag som sagt ut ett paket på posten med inredningsartiklar:
 
Det är första gången jag beställer från H&M Interiör så jag fick mig en del överraskningar när det kom till storlekarna. Blev full i skratt när jag såg pyttevaserna i klarglas som syns högst upp i bilden för jag trodde jag beställt större vaser. De vita imponerar inte direkt heller. Fick ett par grejer till i paketet också som inte syns i bild.  
 
Haken med att beställa inredningsartiklar på nätet är att man ju inte själv får välja vad man köper. Mässingsljusstakarna nere till vänster är jättefina men lite ojämna i ytan och har lite olika tjocklek, mässingsbrickan är flammig och den ena av de kantiga värmeljusstakarna har fult lödda kanter inuti. Sånt man skulle bytt eller tagit nån annan av i butik helt enkelt. Eller i alla fall skulle jag gjort det för jag är sån att jag kan stå en kvart och välja mellan t.ex. olika fat när jag handlar i butik.
 
Å andra sidan var det himla billigt alltihopa. Och det kanske är bra för mig att träna bort det petiga kontrollfreak jag har i mig. :-)
 
Nå vad tycker ni, kan jag vara nöjd med mina köp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0