Påsklov

Påsklovet pågår för fullt. Vi myser, tittar på film, spelar Plants vs. Zombies, pysslar och försöker hitta på lite olika saker. Imorrn har vi bestämt kompissällskap till Filip men idag såg det ut lite såhär när vi var ute i solen:
 
Vi gillar ballonger jag och Filip. Dessa som var kvar från farmorsfirandet skulle kastas från balkongen.
 
Och tas omhand när de landat på altanen.
 
Påskkort har också blivit gjorda och skickade. Det är inte så lätt få Filip att göra saker som han sen kan tänka sig skicka/ge bort så bara två hamnade frankerade och på postlådan.
 
Vi tog fram skinnjackan (av syntetmaterial) från förra våren. Satt som en smäck fortfarande och Filip blev grymt cool.
 
Sent på eftermiddagen drog vi till lekparken.
 
En del vårblommor hade börjat titta fram bland buskarna där.
 
Många nästan likadana bilder blev det :-)
 
Vi mötte en ohyggligt söt hundvalp av rasen Pompom...  eller så såg den bara ut som en pompom. Alltså jag minns inte vad hundägaren sa att rasen hette. Pomerans kanske?*
(Obs! Jag rekommenderar att ni slår av ljudet när ni ska se på filmen för att slippa höra mitt enerverande fnitter när jag beundrar hunden :-o )
 
*Jag googlade; rasen verkar heta Pomeranian.
 
När vi gått en runda i parken och kommit tillbaka och gjort gungorna igen så började jag ledsna och lyckades övertyga Filip om att det var dags gå hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0