Påsk i stugan del 1/3

 
Vi har firat påskhelgen i stugan i år igen. Fast det har minst av allt varit en påskhelg där man legat på rygg och pillat sig i naveln och tömt påskäggen. Fast lite go-mat har det blivit förstås. Stugan ska säljas så vi har jobbat som små ägg (!) för att få det snyggt och fint inför en fotografering som mäklaren beställde till första vardagen efter påsk.
 
Det tog mig två heldagar att putsa alla fönster bara. Jag vet inte om det beror på att jag är urusel på det men det är högst troligt haha. Jag känner i alla fall otrolig respekt alla fönsterputsare i världen. Pelles största insats var att göra klart altanen och kratta ihop och bära iväg med typ 30 lövhögar (tjoho!).
 
 
Filip har fått kämpa med tålamodet, det har väl inte varit det roligaste att vi mest städat hela påskhelgen men han har verkligen varit duktig. Jag tullade ett par gånger på städtiden och gick på ett par "upptäcktsfärder" med honom och jag tänkte börja med att visa lite bilder från den första av dem:
 
Han är gaaanska less på att jag har med kameran överallt så jag lovade att jag inte skulle fotografera så mycket.
 
Vi gick efter stranden, mellan havet och stugorna.
 
Sjögräset som skapat virvlar i gräset, påminner det inte lite om nån tavla av Van Gogh?
 
Fint väder hade vi hela helgen.
 
Filip klättrade upp på valstenen, dvs en jättestor sten som ser ut som typ en Kaskelotval.
 
Solen glittrade lågt och vackert mellan träden.
 
Och Filip hittade något märkligt i blåbärsriset. ... Hoppsan, det var visst någons utebelysning!
 
Snart var vi hemma vid stugan igen och den roliga städningen... :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0