Kattmys och Bildmuseum

I söndags tog jag Filip på cykeln för vi skulle åka och gosa med kompisen Evas katter:
 
Oblygast av katterna är "Babben" Babilo (jag avsäger mig allt ansvar för stavningen av namnet :-) ), en magnifik katthane på blott ca 11 kg :-)
 
Efter en stund vågade sig även den svarta mer blyga katten fram. Han visade sig vara värsta kelgrisen så det blev Filips favorit. Det finns en tredje katt också, "Strössel", men hon höll mest utkik på avstånd från oss.
 
 Eva bor i en stor lägenhet med ett sånt där gammalt kök med lutande skåpar som jag alltid velat ha.
 
Filip och Babben språkas vid med varandra i köket. Babben får lyxigt nog vara på matbordet, så länge det inte är någon mat där i alla fall.
 
Att få träffa katterna var det bästa, bästa vi gjorde tyckte Filip sen.
 
Sen cyklade vidare efter älven och stannade en stund vid klädnypan som står vid Bildmuseet. Sonen kom på ett flertal sätt att använda sig av detta konstverk på, t.ex. rulla nerför slänterna.
 
Vi gick en rundvandring i racerfart inne på Bildmuseet.
 
Det här var vackert.
 
Fast jag blev lite nervös när Filip envisades med att vilka krypa runt i det så då kände jag det var dags åka vidare.
Vi avrundade sen med hamburgare på McDonalds och ett kort besök på Gotthards som jag tyckte Filip skulle se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0