Dammsugarpåsfynd

För några veckor sedan råkade jag dammsuga in en av Filips gamla doppresenter, ett silverhalsband med hans stjärntecken, och har väntat på att påsen skulle bli full innan jag klippte upp den. ( De är ju relativt dyra.)
 
I påsen råkade jag både på några oväntade fynd och en oväntad effekt:
 

Där fanns både legobitar, en bit från en robot, en krona, ett förkläde. Och ett väldigt blankt halsband! Det visade sig nämligen lite oväntat att dammet i påsen polerat upp halsbandet som hade svartnat under åren. 

Trots detta vill jag inte rekommendera denna form av silverputsning: trasslet med kedjan inne bland hår och damm samt dammhostan och äcklet känns inte riktigt värt det... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0